קול קורא

מרכיב הים בחוסנה וביטחונה של ישראל עלה באופן מרשים עם השנים: 99% מנפח הסחר מתנהל בדרך הים (חוסר יכולת לסחר יבשתי), המים הכלכליים – תוספת שטח חיוני למדינת ישראל, גילוי הגז בים, הפקתו ותרומתו למשק האנרגיה בישראל, המרחב הימי משמש תווך לתשתיות תקשורת בינ"ל – טלפון, אינטרנט (סיבים אופטיים), הים הוא המקור העיקרי למי שתיה של אוכלוסיית ישראל (התפלה), כ 50% מאוכלוסיית המדינה גרה בסמיכות לים, והמרחב הימי כמרחב אינטגראלי מהמרחב הישראלי (פנאי, מורשת).

כל המצוין לעיל חייב את הקמתו של מכון למדיניות ואסטרטגיה ימית במרכז הלאומי לכלכלה כחולה וחדשנות בחיפה.

המכון למדיניות ואסטרטגיה ימית (MPS) מיצב את עצמו כמכון מחקר ומוקד ידע ישראלי בינתחומי מוביל וייחודי בעולם בתחומי המדיניות והאסטרטגיה הימית.

כדי למלא את ייעודו, מעוניין המכון לצרף לשורותיו חוקרים, עמיתי מחקר, מומחים ועוזרי מחקר מתחומי ידע הנוגעים למרחב הימי אשר ישתלבו בפעילות המכון, ישתפו פעולה עם חוקרי המכון ועם מכוני מחקר בארץ ובחו"ל עמם המכון נמצא בקשר.

חוקרים שיתקבלו לסגל המחקרי של המכון יוכלו להנות מהמוניטין שהמכון רכש לעצמו עם השנים, סביבה מחקרית תומכת המעודדת שיח מדעי ומקצועי, שיתופי פעולה עם חוקרים אחרים ויצירת קבוצות דיון ועבודה פנימיות. כמו כן, המכון יאפשר לכל חוקר רשת של שיתופי פעולה ממוסדים בישראל ובחו"ל, כולל גישה למקורות מימון ייעודיים למחקרים, הן מתקציבי המכון והן גישה באמצעות המכון למקורות מימון ישראליים ובין לאומיים.

תחומי המחקר בהם עוסק המכון למדיניות ואסטרטגיה ימית הינם:

  1. מדיניות,אסטרטגיה ימית וביטחון ימי (במובנו הרחב)
  2. ביטחון אזורי ומדיניות חוץ
  3. שרשרת האספקה הימית ותשתיות במרחב הימי
  4. משפט ימי
  5. אנרגיה במרחב הימי
  6. כלכלה כחולה, סביבה, קיימות ושינויי אקלים במרחב הימי
  7. סייבר במרחב הימי

אנו מזמינים אתכם לקחת חלק באתגרי ופעילות המכון.

מלאו את הפרטים

דילוג לתוכן